Klachtenbeleid
Een klacht. Praat erover…….
De Kinderhaven heeft in het kader van de Wet kinderopvang een interne klachtenregeling opgesteld. Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten van ouders. Bij voorkeur maken ouders/verzorgers een klacht eerst bespreekbaar bij de direct betrokkene. Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing, dan kan een formele klacht ingediend worden. Afhankelijk van de klacht kan deze worden ingediend bij Lisa Bregman, klachtenfunctionaris bij De Kinderhaven. Zij is te bereiken per email. Een formele klacht wordt schriftelijk ingediend.
Download het intern klachtenreglement van De Kinderhaven
Mocht interne klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing dan staat ouders de weg vrij naar informatie, advies en mediation bij Klachtloket Kinderopvang, gevestigd in Den Haag of aanmelding van het geschil bij de Geschillencommissie. In sommige gevallen is het van belang de klacht rechtstreeks in te dienen bij de Geschillencommissie.
Met trots kunnen wij jullie melden dat alle locaties van De Kinderhaven in 2023 geen officiële klachten hebben ontvangen via de Geschillencommissie of het Klachtloket Kinderopvang.
Jaarverslag (interne) klachten 2023
De Kinderhaven is volgens de wet Kinderopvang verplicht een jaarlijks klachtenverslag op te stellen waarin alle klachten die schriftelijk bij De Kinderhaven binnenkomen anoniem op te nemen. De Kinderhaven draagt er zorg voor dat over elk kalenderjaar in de eerste 5 maanden van het daarop volgende kalenderjaar het zogeheten klachtenverslag wordt opgesteld. Dit klachtenverslag brengen we onder de aandacht bij ouders, bespreken we met onze oudercommissie en sturen we naar de toezichthouder van de GGD. Klik hier voor het klachtenverslag 2023.